solen sken på skaga den 14 Juni 2009

Jag har många gånger funderat på att blogga som noveller. Mycket intressantare att läsa. Och samtidigt försöka blogga väldigt små stycken, också mycket intressantare och lättare att läsa. Och sedan siktar jag på att ladda upp en bild vid varje inlägg.

Nu sticker det lite i hjärtat där hon sitter på en stol. Överallt runt henne springer förväntansfulla, nervösa 15-åringar omkring och spanar in sina nya rum. En energisk Billy pratar högljutt om allt som kommer för honom. Solen skiner, såklart, och det känns som alltid som om man har kommit till en annan värld.
Små, små sekvenser dyker upp om och om och sätter in små tandpetare i hjärtat på henne.
Alexander kommer gående, nyligen ombytt till brat, för att vara med på volleyboll. Hon ser det så precis, som om det var igår.
Hon sitter med Johanna i blåbärsriset och äter blåbär efter blåbär oh fingrarna byter långsamt nyans efter varje bär tills de är helt blåa, precis som tungan.
Lugna timmen första dagen, Anton och Alexander och deras korvkioskskämt ekar i hela skallen.

Hon sneglar snett ned till vänster om sig. Nähä. Inga gröna, illaluktande, äckliga morötter kvar där längre.
Anton, Andreas och hon sitter och läser. Hon läser Da vinci-koden. Solen skiner och allt är tyst runt omkring henne.
Ludde står och försöker hugga ett blött, alldeles för tungt vedträ på paddelhajken iklädd två stora soppåsar. 

Till slut sitter en sådär fjorton tandpetare där inne, och hon beslutar sig för att ta en tripp till stavkyrkan för att andas in den ljuvliga doften av tjära och kärlek.

På alla dörrar sitter fel namn, Natanaels rum är låst och används detta år som förråd, Luddes säng finns inte länre, där står en byrå. Hennes bror sover i Kristians säng.
Hennes säng står orörd när hon traskar upp för den igenkända trappan. Och stryker handen över sängen, suckar tungt, men går snabbt ner igen.

TACK FÖR EN HÄRLIG FLASHBACK. JAG VILL TILLBAKA.

"Här tog jag mitt liv 1982"
"Och jag försökte 2007"
"Vi tre tog livet samtidigt som vi sjöng "Du gamla du fria" 2200"

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh jag vill dit. Sluta jag börjar ju typ gråta! Snyft. Så sorligt! Jag vill spola tillbaka ett år. Det skulle verkligen sitta fint!

2009-06-15 @ 10:38:15
URL: http://FnitterFlikkan.blogspot.com
Postat av: Andreas

Cissi va inte så depp! Se det så här som Isabella sa i sitt avslutningstal. "Jag vill inte sankna Djäkne utan istället så vill jag minnas Djäkne och allt roligt som jag haft under dessa tre åren och se det som en grym erfarenhet i livet." Så byt nu ut Djäkne om Skaga och dessa tre åren till de fyra veckorna. Läs det sedan och tänk på vad som är bäst: att hela livet bara sakna allting och vilja gör om allting istället för att minnas allt roligt som vi faktiskt har haft och kunna säga att jag har faktiskt konfimerat mig på Skaga!

2009-06-21 @ 19:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0