saker du kanske inte visste om mig

- Jag dricker inte alkohol
Jag, Lina och Isabelle ingick i en pakt i åttan. Vi sade att vi inte skulle dricka förrän vi blev arton. Och jag tvekade ganska mycket, fast det sade jag inte till någon. Sedan började jag i ettan och jag hade inte druckit än, och jag kände inte för att göra det längre heller. Jag vill inte tappa kontrollen över mig själv, fumla med orden och vingla när jag går. Jag tycker inte att det gör något att andra gör det dock, gör det ni om ni tycker att det är roligt. Det är i alla fall roligt att titta på. Och så plötsligt skulle jag på fest till Jonas, och Jonas och Axelina tog för givet att jag inte drack tror jag. Jag vet inte varför, jag hade kanske sagt det, och Anastasia frågade mig i trapphuset Dricker inte du? och nej, sade jag då. Det gör jag inte. Och därmed bestämde jag det.
Jag har fruktansvärt roligt ändå och jag behöver inte vodka för att våga ställa mig och dansa som en galning eller sätta mig mitt på golvet i en ring med ett knäckebröd i mitten och bara vara galen.

Jag är i desperat behov av en kyss av någon
Jag har inte kysst någon sedan jag körde sanning eller konsekvens på rasterna när jag var tolv år. Det är den brutala sanningen. Vet inte om jag borde skriva det här egentligen. Men så är det. Ge mig röda kinder, fjärilspirr och djupa ögon att drukna i.

- Jag sitter läskigt mycket vid datorn
Utan att man märker det glider man bara dit. Det finns så mycket. Och sedan skäms jag jättemycket efteråt.

- Jag har börjat röra på mig
Nu rör jag på mig 2-3 gånger i veckan. Går med stavar, simmar och springer. Vi har ett 7-veckorsprogram i skolan, vi ska lägga upp vårt eget träningschema och sedan följa det och se resultatet. Det gjorde mig äntligen motiverad att börja.

- Mitt allra största komplex är min näsa
Inte mycket mer att säga egentligen. Min näsa är ful och stor. Isabelle vet det alltför väl. Haha.

- Jag älskar killarna i min klass och Det skaver (deras band).
De är underbara.

- Jag skriver små listor i "anteckningar" på min mobil som jag senare vill föra in på bloggen.
Jag har en lista redo ("det värsta jag vet"), men jag tar mig aldrig tid att skriva ner den. Jag tänker mycket på min blogg över huvudtaget. Tänker på vad jag vill skriva och vad jag vill visa. Den betyder mycket för mig.

- Vissa människor saknar jag inte

- När jag är superlycklig får jag ont i magen
Japp, jag får ont i magen av lycka. Detta har hänt exempelvis på nattkampen 2008 och 2009 (och av bara tanken på det) och under Det skavers spelning i Lidköping.

- Jag hatar cigaretter
Om jag upptäcker någon som röker känner jag instinktivt att jag inte gillar den personen. Det kan förändras dock. Men jag hatar folk som röker och snusar trots att de inte ser någon mening med det. Speciellt snus, så jävla meningslöst. Man blir ful, man luktar äckligt och det är ohälsosamt. Och inte coolt.
Det gäller förresten att feströka också!

- För alla er som inte går i min klass: Jag ska, jag bara ska, jobba på Göteborgsoperan när jag blir stor
Jag var i Göteborg med min klass i tisdags för en dag på Göteborgsoperan. Guidad tur, snack med dirigent och till slut en opera, La bohéme. Och det är helt otroligt. jag går omkring med öppen mun och handen framför. Jag bara stirrar. Alla kostmer, den enorma scenen, alla arbetare, DET ÄR FANTASTISKT! Jag vill bara smyga omkring överallt och kika in i alla loger. Jag vill ha ett manus i mitt hand och gå omkring med ett grönt äpple i handen under en kort paus innan vi ska fortsätta repetera musikalen där jag ska spela huvudrollen. Jag ska. Jag ska. Jag ska. I alla fall några år, tills jag inser att jag lever i ett litet kyffe i Göteborg utan pengar och får leva av mina föräldrar. Då, kanske, jag tänker ge upp.


Jag fyller säkert på med mer information sedan när jag kommer på mer saker ni inte vet om mig. Nu ska jag äta djungelkyckling och ha det allmänt CHILL.

PS. Har ni hört Train - Hey soul sister? Upptäckte den för några veckor sedan, nu börjar den bli en riktig hit i Sverige också, har ni inte hört den än gör ni det snart. Den var väldigt stor i USA. Bra är den i alla fall!


Kommentarer
Postat av: linusida

bara så du vet, bland det bästa jag vet är att läsa din blogg, man tänker så mycket.

mycket bra!

2010-04-28 @ 22:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0