Nice!

Hej! Jag har varit i Nice, med min familj och Isabelle. Det har varit skitvarmt men illa trevligt. Nu ska jag bjuda er på ett smakprov.

La plage


Isabelle hängde med och hon var lika fin som alltid.


Dag 1 hade vi -för andra gången!- missat att det var nationaldagen. Helt stört, i och med att vi gjorde exakt samma tabbe 2007 när vi tågluffade. Men vi ropade Vive la France och såg massa fyrverkerier i alla fall. Stranden var helt full.


Vi bodde ungefär såhär (inte just på den här gatan men en nästan likadan). Mitt i gamla stan, det var ganska nice (haha). Inte så många andra turister som bodde så.


Dag 5 satt vi på ett café i skuggan och jag drack cappucino för första gången i mitt liv. Men det var gott!


Edvin var med.


Jag och Isabelle också.


Vi satt mycket på stranden. Varje eftermiddag ungefär. Och så gjorde vi kvällsmat som vi bar ner dit och åt precis framför vattnet. Sedan kastade vi mackor och hittade på tävlingar. Rättning; jag hittade på tävlingar.


Dag 6 gick jag och Isabelle upp i parken. En himla fin park (som ni ser). Vi tog kort och siktade in målet mot vattenfallet.


Jag fixade håret också.




På den här bilden kan man zooma in stranden och hitta mamma och pappa med parasollet. Väldigt roligt.


Dag 7 åkte vi till en främmande stad, Antibes. Det kostade tio spänn med bussen. Vi tänkte oj vad bra, vad billigt, men på hemvägen betalade vi nästan priset för ett tåg istället. Det var varmt och svettigt och bussen stannade överallt så det tog dubbelt så lång tid som det skulle. Antibes var fint dock. Vi var på picasso-museet.

 

Sedan åkte vi hem, helt enkelt!

 

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Erik Gustafsson

Det ser ut att ha varit trevligt! Blev det någon franska, mer än att beställa mat och så? :)

Också jag är nyss hemkommen från en Frankrikeresa.

2010-07-26 @ 19:25:54
Postat av: julius wallinus

åh ser helt underbart ut!!

jag, mitt nöt, glömde att fråga dig förut hur ni har haft det!

men jag tror jag förstår ganska bra iaf :D hehe.

grymt fina bilder också!

puss!

2010-07-26 @ 19:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0