The Jane Austen book club

Har hittat en ny bra film som jag kollade på igår kväll i min ensamhet. Jag dök på den för flera veckor sedan när jag hade en Hugh Dancy-period, men det visade sig att även han som spelar Damien i säsong 3 av Gossip girl är med i den (!) believe it or not. (så konstigt för jag har kollat upp hans wikipediasida alldeles alldeles nyligen). Han som är skitlik zac efron och spelar huvudrollen i den amerikanska klassiska gamla barnfilmen Air bud.


- A french teacher who's never been to france?

Det här är min favoritkaraktär. Emily Blunt spelar henne mycket bra. Hon är reserverad men intressant. Hon heter Prudy.

 


Det här är Allegra, och hon är lesbisk.


Alla i filmen är inspirerade från varsin Jane Austen bok, och denna unga dam vid namn Sylvia är inspirerad av Emma. En match-maker alltså.


Detta är Grigg.


Detta är Airbud/GossipgirlDamien/Janeausten Kevin Zegers.


Han är en elev. I say no more.

Sex människor skapar en bokklubb, där de betar av en Jane Austen varje månad för att sedan samlas och diskutera dem. Det finns sex stycken böcker hon har skrivit.

Trailer:



Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Erika

åh, gud! den vill jag se ;) verkar skitbra slappna av film liksom.

2010-07-30 @ 22:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0