es hora de ... Película número tres!

si, jag slänger mig med spanska termer ibland! ellerja, google translate gör det.

FILM NUMMER TRE
Det här är en film som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Ja, precis som de andra och de framtida två som jag inte har presenterat än. here comes...

SMALA SUSSIE

- Brorsan, vart ska du?
- Nånstans där de inte visar halva filmer. Stockholm!
- Men mamma då ska jag ta hand om henne helt själv eller, jag vill också flytta till Stockholm.
- Nej! Det är för farligt för dig där! Det finns fullt med knarkare överallt som sticker folk i benen bara för de tycker att det är kul, och så skrattar de elakt efteråt. Det är för farligt för dig där.

helt underbart gjord, beskriver verkligen känslan av att bo i utkanten perfekt!


-Tore Tumör. Mest känd för en tumör han hade haft i huvet; och efter operationen kunde han inte prata längre, och det blev ju ett problem. Som när han fick det brandgula pensionsbrevet på posten till exempel. Han fattade ju inte vad det stod i papperena. bara en massa nollor överallt! Det tyckte Tore var orättvist.

'

- Väs att du är sexton!
- Va?
-Väs att du är sexton!
- Jag är sexton!?
- Prova fjorton också.



Skrev just en fruktansvärt rolig scen, men jag hittade den på youtube istället.






- Var inte orolig nu, erik. Jag kan berätta för dig, en historia om mitt eget liv, som påminner mycket om detta.  Men då måste jag ta den på engelska tror jag, annars börjar jag bara grina här, och det vill jag inte. I had a little frog once. A little green frog. very cute. And I loved that frog very much, it meant everything to me. and one day, i woke up; the frog was gone.
- Okej?
- And i thought to myself that if the frog is gone, i'm going to kill myself. So when I stood there, in my boyroom, with my stepfathers gun pointing at myself, ready to kill, the little frog walks in to the room like this. And he stands and look at me. Then i understood, that if you really really love someone, as my frog did with me, they, they can come back. And that's not only animals, it could be people also. So if Slim Susie loves you, she will come back. I promise. She's coming back. Be happy and jump on your moped and take a ride around the city and burnout and.. have fun. You and your moped. Thank you for listening. Over and out.

nu hinner jag inte mer om Smala Sussie, men det är en underbar svensk film, vinklarna de filmar i är perfekta, inte helt normala, och det är det härliga. jag rekommenderar denna film starkt till vem som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0