list of 2011

listan har jag hämtat från Niotillfem.

Fem händelser som var bra det här året.
1. Tågluff



I somras var jag och mina kära vänner Judit och Hanna iväg på en fantastisk tågluff i hela europa. det var lärorikt och helt, helt underbart. Vissa speciella tillfällen i livet har en speciell känsla, som man liksom kan återkomma till och minnas när man tänker tillbaka till det tillfället? Min tågluff känns varm, tokig och lite sådär härligt nervös, ni vet. Lyckligt nervös. Det var så fint!

2. Konfirmationsledare

När sommarlovet startade åkte jag iväg till Skaga och var jag konfirmationsledare på ett 4 veckor långt läger. Det var det roligaste jobbet jag hade kunnat få! Jag trivdes så bra där ute i skogen och dessutom fick jag lära mig av de bästa ledarna du kan tänka dig och det är jag så hemskt glad över såhär i efterhand.

3. Let me entertain you

I våras medverkade jag i min hittills allra största konsert. Let me entertain you hette den och jag sjöng Falla Fritt och spelade flöjt på en Taiko-låt. Det var verkligen stort, en riktig upplevelse! Det kommer jag att bära med mig för alltid.

4. Körkort
I januari började jag intensiv-köra bil. Jag pluggade och körde, bokade lektioner och pendlade. Sedlarna flög iväg ur plånboken i en rasande fart. Sedan plötsligt, den 3 mars, fick jag mitt efterlängtade körkort. Det var helt underbart, vilken befrielse! Jag som bor på landet kan verkligen inte bli lyckligare.

5. vännerna


de bästa. jag kan inte säga mer. tack för att ni finns.


Fem händelser som varit sämst det här året
1. Den tiden då skolan liksom var det enda som fanns att tänka på och vart jag än satte mig så kunde jag inte slappna av.
2. När skolan plötsligt slutade vara rolig och varje uppgift blev ett berg som var tvunget att bestigas.
3. Helgen jag var på förträff långt långt borta och mamma ringde och berättade att hon varit med i en bilolycka och bilen var kras och mos men mamma var helt oskadd. tur i oturen men inte roligt ändå.
4. Alla de gånger jag tänkt på Isabelle och hur vi träffas alldeles för sällan.
5. De gånger jag bara längtat, efter annat.

Vad har du lärt dig i år?
I år har jag lärt mig så otroligt mycket om att vara ledare. Jag lärt mig att ju bättre du känner dig, desto bättre är du (har inte lärt mig att idka detta till 100% ännu dock. jobbar på det!). På tågluffen lärde jag mig mer om att resa och mer om mig själv. Har lärt mig massa massa nytt inom flöjt också, naturligtvis. Har varit en mycket lärorikt år, helt enkelt!

Blev året som du tänkt dig?
Ja och nej. Det blir aldrig som man tänkt sig, men å andra sidan har jag ju faktiskt genomfört allt jag planerat och blivit galet nöjd med det.

Vilka kläder har du använt mest?
Åh, nu i vinter/höst måste det vara min svarta kofta från Åhléns.

Annars har jag totalt överanvänt mina blommiga harem-liknande byxor från H&M. Kommer nog aldrig sätta på mig dem igen.

Vad har du lyssnat på för musik?
Mest lyssnade artister är helt klart:
Veronica Maggio
Den Svenska Björnstammen
Movits

Vad har du tittat på? (film, tv-serier...)
Har under året gått och blivit ett seriöst How I Met Your Mother-freak. Wow, jag är helt galen i det! Följer även Vampire Diaries, som också är hemskt spännande. Men det nöjer jag mig med, till skillnad från min seriegalna vän Hanna. Hon har startat en serieblogg som kämpar sig framåt och börjar bli nästan etablerad. Så stolt över henne!

Vilka människor har du hängt med mest i år?
Axelina, Jonas, Judit, Hanna, Emanuel, Kristian, August. Ungefär. Se ovan!

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Har träffat massa nya trevliga människor. Markus, Amanda, Fredrik och Johanna till exempel, som jag var ledare tillsammans med i somras. Jag har dessutom lärt känna många klassen under mig lite närmare och har stött på massa utomlandisar under min tågluff. Och alla är så himla fina!

Vad är det vackraste du fått i år?
Jag har fått massa massa vackra saker. Häromdagen till exempel fick jag ett så fint inslaget paket av Hanna. Bara paketet var helt underbart. Har inte öppnat det än, så jag kan icke förtälja något om det. Min mamma gjorde en så fin matlåda till mig i förrgår när jag ringde från Varnhems klosterkyrka (där vi skulle ha julkonsert) och var hungrig som en varg. I en liten flätad korg hade hon lagt alltsamman. Kycklingpaj med tomatsallad och med nygårda cola. Snälla mamma!

Vad är det bästa du läst?
En dag av David Nicholls. Fantastisk bok, fantastisk film.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
O ja. Det var det som var så himla fint med mitt år. Jag gjorde massa nytt! Både tågluffade och var ledare. Dessutom har jag fyllt arton och fått gå ut! Och säkert massa mer saker jag inte kan komma på just nu.

Vad var din största framgång 2011?
Körkortet.

Bästa köpet?
Jag införskaffade mig en Iphone 4s för bara några veckor sedan och det känns helt underbart! Jag känner mig så stolt och nöjd som hittade ett bra abonnemang också. Helt själv! Tänka sig, vad jag kan.

Vad spenderade du mest pengar på?
Se ovan.

Vad önskar du att du gjort mer?
Läst böcker, gått promenader och tagit det lugnt. Rest mer i Sverige, varit spontan och gått på konserter. Umgåtts mer med min bror. Men det gick liksom inte. Tagit kort däremot, det kunde jag baskemig ha gjort. Får se till att ändra det till nästa år.

Favoritvideo i år?
Simon och Ekarna kanske. Eller En Dag, eller Jane Eyre. Jag har inte sett så hemskt många filmer, hör och häpna.

Fler listor om mitt fina 2011 kanske dyker upp. Det får vi se. Nu ska jag sova. I morgon: julstädning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0