gnägg

Jag har en såndär segdag nivet. När man sovit drygt tolv timmar och kroppen håller på och vilar upp sig för fullt, så man inte orkar någonting.
Och då bestämmer jag mig, mitt ägghuvud, för att cykla in till stan. Men jag är hemma nu, ett grötigt 2-tons huvud senare.
Dessutom är det sånt där åskväder ute, då det känns som syrehalten i luften minskat drastiskt och luftfuktigheten ökat. Så jag cyklade gaspandes efter luft med ett huvud tyngre än ett kålhuvud. Ellervänta, hur mycket väger kålhuvud? Jag menar såklart nåt mycket tyngre (det låter bara såhimla roligt med ordet Kålhuvud).

Befann mig på biblioteket i skara i typ en och en halv timme. Letade efter bra pocketböcker att ha med sig när vi åker på måndag. Efter mycket läsande och lite letande hittade jag två helt okej böcker, och då drog jag hem.

Nu sitter jag i verandan, lyssnar på musik och kikar runt på InterNätet. Fantastiskt härligt.
Och snart, alldeles snart, ska jag orka mig ur den här fåtöljen och gå och packa upp mina saker från en alldeles förträfflig övernattning hos Matssons. Sedan kanske, kanske, jag ska börja packa så smått. Det är trots allt inte så långt kvar.

Anton och Alexander lärde mig att segla när jag var där! HURRA! Nu vet jag till exempel hur man kränger. Det är i alla fall något. Ett litet, litet steg framåt. Jag tror jag skulle kunna bli en riktig superseglare. Jag måste bara lära mig allt först.

PUSS OCH KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0