dagens tips

Hej!
Idag är jag vänlig nog att bjuda på ett filmtips.



Möt Benny. Han är bonde. (det enda dåliga med den här filmen är hur de generaliserar hur alla bönder ska vara och bete sig något fruktansvärt. Jag gillar inte det)



Möt Desiree. Hon är stadstjej och jobbar som bibliotikarie. Hennes man Örjan dog när han cyklade och lyssnade på fågelläten. Han var fågelskådare och vegetarian.




- De har gått ute för länge, de har fått för mycket muskler. De är muskulösa som elitgymnaster.
- Det är väl bra?
- Nähä, helvete heller, det blir ju problem med slakten, man kan ju knappt såga i de här muskelmassorna.
- Åh fy.
- Och det är ditt fel, ser du.
- Mitt fel?
- Sen du kom till gården här har jag inte hunnit med, för allt är upp och ner. Det är det där sättet, vet du, när du ler, så bara.. det bara snurrar till här uppe.




Åh, den är fin. Jag tycker verkligen om svenska filmer.
Och bra musik är det också.

Edit: Grabben i graven bredvid heter filmen, och jag kan tänka mig att ni hört talas om den eller sett den. Jag tycker det är så härligt med två normala människor i huvudrollerna. Det är uppfriskande när ingen är pinnsmal, har perfekt hår och babylen slät skitsminkad hy. Dessutom är den inspelad 2002 vilket gör att kläderna inte är så fräscha heller och det är så GÖTT.
Now: bed.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0