notera

Hej!
Jag har två saker att säga.
Ett.
Jag har idag gjort JORDKLOTETS godaste choklad. Det var helt SJUKT. Det var typ som att hälla smält mjölkchoklad rätt ner i strupen. Min mun & magsäck är fortfarande i chocktillstånd.





För en kopp:
2.5 dl mjölk
25 g mörk choklad, finhackad
½ krm kanel
½ tsk äkta vaniljsocker (eller ¼ vaniljstång)
1 msk socker (gärna råsocker)

Värm mjölken och blanda i ingredienserna. När chokladen har smält: klart!
ps. Jag vispade dessutom en liten klick grädde och lade i. Helt fantastiskt.

Två.
Jag har på sista tiden lyssnat på hemskt mycket svenskt. Typ Daniel Adams-Ray och Oskar Linnros. Nu även Laleh. Därför har jag tips från dessa tre. Låtar jag beordrar er att lyssna på:
Debut - Oskar Linnros
Din mamma - Oskar Linnros
Gryningspyromanen - Daniel Adams-Ray
Lär mig om - Laleh

För er som har spotify knåpade jag ihop en spellista till och med. Här!
(För er som inte har spotify, skaffa det! (losers))

Snart SKU, kram!

Kommentarer
Postat av: Emma Joelsson

underbart god choklad, jag tog dock vit choklad eftersom jag inte hade något annat hemma. Fy tusan vad de gjorde mig lycklig! Tack. Förresten är det precis domdära låtarna som är min favoriter just nu! Fasen vad mysig. Pussar!

2011-03-14 @ 19:09:48
URL: http://senenlitentidtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0