rapar julmust och funderar över livets alla bekymmer

jag sitter ute i trädgården med mammas bärbara dator (kopplad till tre förlängningssladdar). Jag solar benen, pluggar och dricker julmust. Mina positiva sommarkänslor blandas med ångesten och stressen jag känner för resten av min termin. Jag har kommit fram till att jag har 19 inlämningar/prov innan vi slutar.
Ja, ni läste rätt. NITTON.
Bara för att bevisa att jag inte ljuger och hittar på skall jag här rada upp exakt vad jag har att göra.

Nutida konst reklamanalys
Nutida konst 50-60tals uppgift
Idrottsprov
Franska kursprov
Matte C nationella
Terminsuppspelning
Samhällskunsapsprov
Engelska nationella
Vårkonsert
Afrokonsert
Engelska muntlig redovisning
Engelska skriftligt arbete¨
Ljudteknik A slutuppgift
GeMu prov
Musikhistoriaprov
Svenska C uppgift
Naturkunskapsrprov
Estetisk orientering skrivupgift
Estetisk orientering arbete

Ser ni hur mycket det är!? SER NI!? Hur kan de förvänta sig att vi ska hinna med allt det här? Och tänk de som vill ha toppbetyg! Den drömmen sprack long time ago kan jag bara säga.
För er information har vi alltså bara 5-6 veckor kvar i skolan.
De första fem uppgifterna är tills nästa vecka. Jag har inte börjat på nån av dem.

Så det är kanske bäst att göra det nu!

Tjoflöjt!


Kommentarer
Postat av: Simon

1. Skriv upp allt det där på ett A4 med stora bokstäver och en ruta framför varje rad.

2. Ha alltid med dig en röd tuschpenna.

3. Kryssa i varje ruta så fort en grej är gjord.



Detta kommer öka kicken av att hinna med mycket grejer på kort tid.

2011-05-12 @ 13:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0