förunderligt vackert

En mycket, mycket dålig vana jag har är att alltid fastna vid helt underbart vackra tjejers facebook, bloggar eller liknande. Sedan sitter jag där och trånar över deras smala kroppar, vita tänder, vackra leenden, brunbrända ben, solblekta hår, moderna kläder, vackra ögon och så vidare
och så vidare
och så vidare
och så vidare

och det kan göra mig så galet nedstämd
nästan deprimerad

men vem är det egentligen som bedömer vem som är snygg?
de ideal vi präglas av idag är helt sinnessjuka
alla kan sträva efter dem
men ingen
och jag menar verkligen ingen
kan uppnå de krav som samhället ställer på hur vi ska se ut och uppföra oss.

jag tycker egentligen att alla människor är vackra. men bara för att vissa människor är bättre på att följa de (fortfarande sinnessjuka) ideal som finns så fastnar jag i de tankarna och då blir det svårt att inse att
varenda människa är vacker
varenda människa är vacker

dessutom är det lätt att glömma
alla tycker olika
ingen har samma stil
alla tycker olika saker är snyggt

alla är verkligen fina
och så förunderligt vackra.









Kommentarer
Postat av: Edvin

Det var fint skrivet.

2011-05-17 @ 20:01:04
Postat av: Emma Joelsson

Mycket, mycket fint! Det är sant men jag är likadan. Herregud. Du är en av de vackraste människan på denna jord!

Kramar!

2011-05-18 @ 09:02:03
URL: http://senenlitentidtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0