Parvus

I helgen har jag rollspelat.
Det är något alldeles fantastiskt.

Sittandes kring ett bord fantiserar vi (min rollspelsgrupp) ihop en helt ny värld. I den heter jag Parvus, och jag är GRYM. Jag är riddare och äger i allt utom att vara social. Tvärtom är jag svårflörtad, ovänlig och kall. Vänskap = Respekt, ungefär.

Såhär såg hon kanske ut när vi började spela igår, då Parvus tvingades ta på sig finkläder. Något hon helst undviker annars.


Hon har korpsvart långt hår och sätter gärna upp det i hästsvans trots att det inte alls är passande för en kvinna.
I helgen dödade hon en Fachan bara för att hon är så grym. Hon satt till häst, tog sin enorma lans och spettade den vidriga varelsen mot en husvägg.



Det är helt sjukt bra, om ni inte förstod det.

Förutom mig är även Anton, Alexander, Andreas, Manne och Amanda med i rollspelsgruppen. De andra är också grymma fighters (fast Parvus är bäst. Det kan i för sig hända att jag bara säger det för att det är jag som spelar henne...).

Och sedan har vi Simon. Han är spelledare och han är OP, HELT SICKt tuff. Jag tror han är den bäste spelledare som finns.
Han hjälper oss att hitta på en historia och han spelar alla de personer vi möter under våra äventyr.

Rollspel är nog en av de nördigaste saker jag känner till. SJÄLVKLART, älskar jag det.
Snart ska vi lämna den värld som vi tillbringat all vår speltid i och bege oss ut i Europa på korståg. Året är 1192 för er som undrar.
Det ser jag fram emot. Det ser PARVUS fram emot.

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Simon

Wow! Eller jag menar... Wow!



(och rodnar)

2011-09-12 @ 11:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0