bara så länge våra hjärtan klarar av att slå


Nyår. Jag har gjort samma sak som förra året fast helt annorlunda.

Jag lekte Position X och sprang omkring i hela Skara och viskade och gömde mig och slängde mig över buskar. Och Kristian och Emma var så bra, så bra, de hade fixat 35 uppdrag men vi hann bara med 4. Och Alexander kikade runt varenda gathörn och jag hukade mig och kollade kartan. Det var så roligt.


Jag har arrangerat ett foto i säkert fem minuter och ätit paj tills jag storknat.


jag har spelat spel och snott paket och jag var helt enkelt sämst i världen på att slå sexor på tärningarna.


jag stod på bästa bästa platsen och såg på fyrverkerier. Och jag var så glad för att jag fick göra det med just de fina människorna som var runt mig och jag tog kort på dem och de sade "cecilia du måste se det här, vänd dig om" men den finaste bilden var den jag hade framför mig och det blev så mycket bra så jag kunde inte låta bli att skrika lite. kpaow, boom boom boomm, tttttrrrrrttsss!


vi skålade för så hemskt många olika bra saker, jag minns inte allt, och August höll ett så fina fisken fint nyårstal att jag inte riktigt kunde tro att han improviserade. Det var så bra.

Och så kom 2012 och jag är så glad att jag inte sprang omkring i ett par strumpbyxor och höga klackar med vinröda tänder och skrek högt och hälsade på alla och flackade med blicken och frös utan att jag märkte det.
Jag är så glad att Alexander hade yllelångkalsonger och älskade det och jag hade jeans och tjock tröja och vi lekte och vi stod bland alla barnfamiljer och pratade med varandra. pratade!

Och då märker jag inte alls, hur mycket mig själv jag är. För det är helt naturligt. Det är när jag sitter i bilen hem som jag genast saknar alla som var där och allt som hänt.


Hoppas att DU hade ett fint nyår. Och om du inte hade det så gör det ingenting. Det kommer många många fler nyår, inte kan man ha roligt på alla heller.

Nu ska jag fika med min familj. Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0