intressen

Vet ni vad jag tycker om att göra?

Jag tycker om att skriva. Att verkligen lägga ned tid på bara en liten text. Att sitta med så mycket inspiration att det spricker i bröstet på mig.
Jag tycker om att spela musik. Att utforska och leka. Och att spela bara för att det är roligt. Inget annat än för nöjes skull.
Jag tycker om att fotografera, och framför allt naturen.
Jag tycker om att gå långa promenader i kängor med kameran i högsta hugg. Jag gillar att sitta vid grillstugan ensam och fundera.
Jag tycker om att vara med Judit. Eller föralldel bara prata i telefon. Jag gillar att jag får henne att skratta och jag älskar att hon känns som mig.
Jag tycker om att experimentera med photoshop och jag slår vad om att jag skulle älska att experimentera med Edvins nyinköpta prylar, han har skapat en ministudio med linebox, midikeyboard och Cubase.
Jag tycker om att gå på konserter och musikaler. Shower.
Jag tycker om att blogga. Jag brukar tänka på långa inlägg jag ska skriva men som aldrig blir av.
Jag tycker om att spela teater. Jag älskar verkligen att få gå in i en annan roll, att låtsas vara en annan person.
Jag tycker om att vara med mina vänner. Att baka och kolla på tv-serier med Hanna. Att göra absolut ingenting eller gå på stan med Isabelle. Att dansa hela natten och prata hemligheter med Axelina.
Jag tycker om att sticka och virka och sy. Om jag bara vore lite bättre på det.
Jag tycker om att paddla kanot och leva friluftsliv.
Jag tycker om att läsa.
Jag tycker om att spela rollspel med bästerollspelsgruppen SimonSays.

Ni ska veta. Det här är inte bara en lista på saker jag tycker om. Det här är en lista på allt jag inte hinner göra just nu. Och för varje rad jag skriver gör det lite ont i hjärtat för jag vet hur gärna jag vill göra allt det här, på en gång, men som jag inte hinner. Jag kommer hem från skolan med en sten för att jag har en liten putteläxa. En liten putteläxa. Och jag FÖRMÅR inte göra den.
Det är egentligen inte det jag vill ha sagt i och med det här inlägget. Vad jag vill ha sagt är: I höst.

I höst.

Åh, jag ska göra precis vad jag vill. Precis vad jag vill. Jag ska spela trummor och dragspel och flöjt. Jag ska spela teater och jag ska vara med mina vänner. Jag ska blogga som en galning och jag ska resa.

Keepin' me goin'



Kommentarer
Postat av: Emma Joelsson

Skolan tar kål på en och det är ännu svårare att veta vad man ska göra efteråt. Man vill gå på folkhögskola och blablabla och sen vill man vara volontär men man vet inte om man får det så då måste man ha en plan b vilket ställer till det i huvudet! Shiiit. Jag tror mitt huvud sprängs av allt jag vill men inte hinner göra!

puss

2012-03-09 @ 16:01:51
URL: http://senenlitentidtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Lina Lundberg

Det låter som du är super laddad inför hösten, ladda på och sedan kan du njuta av den stora friheten efter skolan, då du kan själv gå din väg och dina drömmar! Jag älskar mitt vuxna liv som jag skapat som jag vill ha det! Stora kramar Kusin LINA

2012-03-11 @ 21:15:31
URL: http://mammalivetpalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0