once again

Idag var jag lite väl optimistisk vad gällde vädret och använde jeansjacka som jacka till skolan. Den som går att använda som jacka när det är sommar ute. Det var kallt. Väldans kallt.

Så nu sitter jag här i min jacka och sjal och inväntar bättre tider.
Och medan jag gör det så lyssnar jag på www.gomixit.com. Där hittar du alla möjliga mysiga naturljud, djurljud och andra läten. Som hjärtslag, barnskratt, Darth Vaders andetag och fotsteg i snön. Man kan spela upp max fyra ljud samtidigt och sedan är det bara att sitta ned och njuta, framför datorn. Perfekt när man gör läxor, bloggar, skriver recept eller vad man kan hitta på.
Jag har ikväll letat efter vegetariska recept på nätet och skrivit in dem i en liten grön bok. Det är VERKLIGEN på tiden att vi får lite större variation i våra vegetariska vardagsrätter! Har ni tips på något billigt, enkelt vegetariskt, länka gärna. Men nu har jag skrivit in falafel, squashbiffar, vegetariska burritos, pizza verde, blomkålsgratäng och paprika- och zucchinipasta. Så NÅGONstans ska vi nog komma!
Vad jag EGENTLIGEN skulle ha gjort ikväll glömmer jag bort och skjuter undan. Bort problem, BORT!

Tjofräs!

Kommentarer
Postat av: Simon

Jag äter vegetariskt varje dag: Gröt!

2012-03-14 @ 20:42:57
Postat av: Hanna - I rutan

Oh, pastan lät fantastisk! Jag har en hel del nice vegböcker, vi får ha en matkväll någon gång eller något liknande, så kan vi dela/leta upp recept och äta något gott! :) KRAM! (Kan heeelt relatera till vårjackesituationen. Gjorde likadant själv nämligen, haha)

2012-03-15 @ 15:29:28
URL: http://i-rutan.blogspot.com
Postat av: Lina Lundberg

Mitt tips till dig blir då att du bara tänker allt som du gillar med kött gör du bara fast veg. så gör jag! Jobbigt när man har snygga vårkläder å så är det kallt ute ;) ha det fint! Kram

2012-03-18 @ 21:18:21
URL: http://mammalivetpalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0