Påskjakten

Jag vet inte hur många av er som hann kika på mitt Påskjaktsinlägg innan jag tog bort det, men jag kanske ska förklara mig. Jag och Axelina anordnar en påskjakt på skolan, vi gömmer ett ägg varje dag och lägger ut kluriga ledtrådar såväl på skolan som på youtube som slutligen leder fram till ägget. Det är hur kul som helst. Extra roligt, men nervöst, är det nu också när jag sitter och ruvar (ellerja, ruvar och ruvar... håller koll) på vårt lilla ägg och plötsligt ser folk gå omkring och leta runt omrkring mig.
För tillfället står två tjejer en bit bort och pratar med bibliotikarierna, och frågar om de vet något. "- Mitt i gröten finns en mandel, stod det.... och så ett par glasögon efter".

Kan ni räkna ut vad vi menar?

Jag tycker att vi har varit briljant smarta. Även om den allra sista ledtråden är lite väl långsökt och kräver egen fantasi.
I morgon ska jag visa er en annan av våra ledtrådar, så får vi se hur smarta ni är.

HEJSVEJS!

Kommentarer
Postat av: Lina Lundberg

Va roligt CECILIA!

Välldans spännande, jag vill ha bilder så man får se jakten oxå!

kramar

2012-03-26 @ 11:50:41
URL: http://mammalivetpalandet.blogspot.com/
Postat av: Simon

Bwaaahahaha! "Ruvar"! :-D

2012-03-26 @ 12:55:14
Postat av: Simon

Okej, något hade lett tjejerna till biblioteket. Förmodligen för att de letar efter en bok.

I boken "Sagan om den magiska grötgrytan" finns en mandel inknödd mellan två sidor. Om man försiktigt delar den ser man texten som utgör nästa ledtråd, men den är så liten att man måste ha ett par glasögon på sig.

Glasögonen är förresten också läsglasögon som visar att det är en bok man ska leta i.



Det var inte så svårt att gissa :-)

2012-03-28 @ 23:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0