safe and sound

har insett, såhär en dag i efterhand, att jag inte alls var i Dover :( jag var i en mindre stad norr om Dover som heter Deal. Reflekterade inte över det på plats men jag kom på det nu och tänkte att det är bäst att jag rättar till mina misstag här på intranätet.
 
nu har jag i alla fall kommit hem från Deal har fått lite tid över så att jag kan visa hur jag bor! 
oförskämt centralt, det är hur jag bor. I ett fint område som heter Marylebone med gångsavstånd till Oxford street där det finns mycket affärer. Ja, ni ser ju ovan. 
 
 
liten hemgjord närmare karta! gulligt va. igår kväll gick jag till waitrose, en matvarukedja typ som ica eller coop, och påväg hem fick jag en liten kick av lycka för att här går jag påväg till mitt hem med tre matkassar i centrala london. och för att jag hade klarat det. var alldeles hemskt nervös både innan och i butiken.
Totally swedish som jag också har märkt är en butik jag inte hunnit besöka än, men som ska ha alla dessa svenska grejer som jag kommer sakna. typ kaviar. mmmm köpte ägg igår så nu måste jag fixa kaviar. 
swedish pub ligger precis på samma gata som svenska kyrkan! här visas alla matcher och hit kommer massa svenskar. här ska vi tydligen hänga ganska ofta. trevligt värre! har inte hunnit dit än heller.
på edgware road och marleybone ligger de närmaste stationerna när jag tar tunnelbanan. 
 
här är mitt rum! i en konstig panoramabild. har hängt en ljusslinga bakom tyllgardinen och har lagt gose-älgen på tvättkorgen, annars är det typ samma. i den öppna spisen till höger står fyra stora ljus som jag kan tända och bakom mig hänger en oval spegel med en annan ljusslinga runt. bakom sängen ser ni gästmadrassen!
min säng var för övrigt som en grop att ligga i, men jag tog upp det på vårt staff meeting i morse så jag ska få en ny. hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0