FILM

har sett otroligt mycket på film den senaste tiden. de senaste dagarna. verkligen typ obscena mängder, film. Båda bullerby-filmerna, ronja rövardotter, down with love, this means war, the five-year engagement, the lucky one, och så säkert nån mer som jag har glömt bort. sedan i söndags!! i vilket fall. tänkte ge er snabbrecension av några av filmerna:
 
The lucky one
 
 
först: trailern suger. jag vet. 
den är bra. inte mycket mer att säga egentligen. ingen notebook-film, men ändå typisk nicholas sparks kliché-romantik. Lite överdramatiserad och zac efron är inte jordklotets bästa skådis. Men bra tidsfördriv. Och för övrigt: när någon frågar hur en film var och man svarar "jooo, men det var väl bra. ett bra tidsfördriv" så låter det så sjutkt negativt, men det är det ju inte??? jagmenar, film ÄR JU bara tidsfördriv, i 97% av fallen, och är det då ett BRA tidsfördriv så är det ju en bra film? sedan om man dessutom FÅR UT NÅT av filmen, så hör den väl till de ynka 3% eller nåt. En sista sak om the lucky one: den här låten, har haft den på hjärnan sedan jag såg filmen. bra.
Här kan ni se filmen, förresten. Ingen text, men ändå.
 
The five-year engagement
 
 
åh, alltså. den här filmen är SÅ ROLIG. SÅ ROLIG! De första 45 minuterna. blev så besviken när jag märkte hur filmen dalade. men jag rekommenderar den nästan ändå, bara för att den var så rolig i början. och jason segel är ju typ bara bäst.
Här kan ni se den!
 
This means war
 
åh, den var så dålig. och det värsta är att jag verkligen tänkte när jag började titta att: nej, den här filmen kommer jag nog inte gilla. Och så gjorde jag inte det heller!!! Men jag var nyfiken på hur den skulle sluta: om hon skulle välja någon eller inte. 
om ni ändå känner för att kika på den, så kan ni göra det här.
 
Down with love
 
 
den här trailern var OCKSÅ värdelös, men den här filmen förtjänar inte en värdelös trailer, så här har ni ett klipp från den istället. huvudkaraktärerna förbereder sig just för en viktig kväll. den visar kanske det jag älskar mest med hela filmen. stilen (alltså hennes KLÄDER och hennes HÅR!! genom hela filmen!!), känslan och musiken! hela filmen går i den här andan, och jag tror bestämt att den glider upp till topp 5 cecilias favoritfilmer. har faktiskt redan sett den förut, men kände för en repris.
jag tror bestämt jag måste tillägna den här filmen ett eget inlägg, någon dag.
här kan ni se den!
 
sådär! nu är det slut för F1LMN3RD ZEZILIA! 
 
Sovdags. korsning!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0