en vecka

har så himla mycket julmys just nu, överallt. Gemenskap, dofter, känslor, musik. Tänkte visa lite vad jag pysslat med den här helgen, andra advent och allt.
 
 
Här är mitt juliga rum! det är nog det juligaste på hela skolan.
 
Jag släpade hit en gran, på alla tåg och bussar, och installerade den medan Maria var i London. Sedan köpte vi massa guldkulor (och lite blåa och röda också) och glitter och sånt där, så att den nu är perfekt. Ååå den är så fin. Och så har vi pepparkakor och apelsinnejlikor i fönstret. Och en adventsljusstake. Och en hyacint! Det är helt fantastiskt, verkligen. Doftkombinationen är helt. sjuk. i. huvudet. Jag blir helt sprallig och glad i kroppen.
 
 
Härkom kvällen (i fredags) tänkte jag och Fia vara med och spela sagan om ringen RISK. Det var typ det nördigaste jag någonsin varit med om (värre än när jag spelar bordsrollspel, om ni förstår vad jag menar). Fruktansvärt mycket på allvar. Så vi gick. Och kikade på Mary Poppins istället. Som också var sådär idylliskt naiv som liksom hela julen är. Så det spädde bara på det hela.
 
I lördags var vädret det stördaste jag sett, nästan. Så. vackert. Så vi tog en vinterpromenad upp till hartippen och jagmenar se bara. sedan skrapade vi bort all snö från en liten "damm" och gled tvärs över den på alla sätt som gick. Baklänges, framlänges, på mage, på rygg, powerslide, mellan benen etc. Och i slutändan klättrade fyra av oss ned från framsidan av berget. Hoppade från stup, höll krampaktigt om grenar och kände oss allmänt coola. Tog nog dubbelt så lång tid som för de andra, men så. värt.
 
I går natt låg jag och pratade med dessa två till klockan sex på morgonen. Sedan sov Mario i min säng och jag delade bädd med denna skapelse: 
Sedan vaknade vi elva i morse och då knäppte jag dessa bilder.
 
Så i och med att jag bara har sovit fem timmar i natt borde jag verkligen inte sitta här och redigera bilder utan jag borde sova, som jag sade till de andra att jag skulle (de andra som förövrigt kollar på inception som är såhimla bra men jag lyckades av en mirakulös anledning slita mig och ta mig ned hit för att sova men nu sitter jag ju ändå HÄR). 
 
fin helg. ofattbart mysig. har för övrigt också gått fram och tillbaka till ica kållekärr varje dag. jag och majsan (som ni ser här ovan). köpt mat och sånt där. konstig grej, att man bara inte kan köpa allt på en gång. suck. känns lite som i bullerbyn, såhär i efterhand. "ånej, det här skulle vi ju ha också. nu får vi vända". 
 
godnatt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0