på rummä

käkar pistagenötter och kikar på youtube-klipp. 
tänkte visa er, här är mitt liv:
 
tjörnbron, en eftermiddag efter en flöjtlektion.
 
klassdag på Dyrö var också himla vackert. 
 
Hartippen!
 
En blåssektion, en gång.
 
Maria x2 i ett kontrabasfodral. De fick plats (!!)
 
pyramid!
 
Sparrispasta med plommontomatsås (finmiddag med Hanna förrförra helgen)
 
Jag går på folkhögskola (!!)
Och det är så himla hemskt fint hela tiden och överallt. 
Jag skulle aldrig vara någon annanstans än här just nu. För på kvällen har vi rörelsemåndag med en av lärarna som saknar taktkänsla men som har så mycket glädje och energi så det spelar liksom ingen roll. För ibland bygger vi en pyramid mitt i musikhuset helt utan anledning. För att alla älskar samma sak; musik. För att på kvällarna spelar vi sällskapsspel, kikar på humorserier och skrattar. Eller så spelar jag flöjt-klarinett-duetter med Joel. Eller också lyssnar jag på julmusik och övar musikteori i musikhuset med alla andra omkringflängandes runt mig. Kanske har vi danskväll, då vi bara samlas i stora salen och DANSAR. Till allt och inget, för att det är så roligt att dansa. Eller så ser vi när Nils och Matilda får en spontan nybörjarkurs i cello av tre cellister (som skrattar åt dem). Eller så sitter vi i Smedjan och pratar politik och nyheter (okej jag ska erkänna jag har inte gjort det än för det var inställt idag men jag ska ska ska). 
Musik! Eller också spelar vi musik!
 
Inte är det ofta jag hinner sitta här längre i alla fall. Nu måste jag kila (till exempel). 
hoj!
 
 

Kommentarer
Postat av: ingrid o mats

åh vad vi är glada för din skull. allt ser så roligt ut. det är bra att du lever livet när du kan. ses imorgon!

2012-10-04 @ 18:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0