människor pt. 3

nu är det dags igen minsann! 
anledningen att jag tagit paus är för att jag av någon märklig anledning inte har en bra bild på nästa person???
tänkte ta den här:
 
 
 
men det kändes lite opersonligt. 
den här fina fjärrkontrollen heter i alla fall matilda och hon är den bästa matilda nånsin (jag svär).
jag har så roligt med denna människa. och för att visa hur hon ser ut "under skalet" såattsäga (hehe) och samtidigt visa hur roligt vi har så har jag grävt fram den här:
 
 
(matilda den går inte att se på youtube. calm down man, cheeesus. och om du hatar mig nu: f'låt)
här gör vi någon sort dans, i höstas. och varför har jag en filt på huvudet och matilda en halsduk? för att det var huvudbonadsdagen på skolan men vi hade glömt det.
 
matilda kommer från svenljunga och spelar piano. i MIN ensemble. JÄTTEBRA är hon också. och till skillnad från mig orkar hon öva (CRED till henne för det). Hon och jag har haft ett himla fint samarbete och gjort några flöjt-piano grejer ihop. Den här bland annat.
 
Matilda är nästan alltid glad. och när hon är glad så är hon så himla glad. jag älskar't. hon skrattar mycket och ofta. jag tror jag och mario konstaterade för flera månader sedan att matildas skratt är ju helt klart det bästa i hela klassen. För det smittar och det är så ärligt och fint. 
Hon är engagerad, ivrig, smart och rolig. kommer alltid med massa knasiga idéer och så luktar hon gott och har massa virvlar i håret. 
på sista tiden har jag, matilda och maria fått för oss att gå till bildsalen och måla ibland, om kvällarna. eller jag brukar mestadels väva på min trasmatta eller skriva (som nu). alla har vi våra egna konstformer. det är i vilket fall galet meditativt och fint. 
 
ibland kommer matilda inrusandes när jag står och övar på nåt tråkigt stycke och ropar "kom med, nu!" och så släpar hon ut mig därifrån och in i stora salen där hon har satt på lite fräsch dansmusik som vi sedan dansar galen till. ibland kommer det in flera, ibland är vi själva. ofta släcker matilda lampan och så står vi och dansar i mörkret. (då kan man ju ta ut svängarna ännu mer)
 
matilda ger så mycket glädje och jag hoppas att vi kommer att hålla ihop 4EVA, BFF <333333333 ;** 
 
slut på pt. 3. jag vet inte om det blir några fler pt. faktiskt. för saker och ting förändras och min närmsta-vänner-lista har krympt. men inte gör det mig någonting, när de jag har är så himla bra!
 
puss matilda! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0