skriva

ibland försöker jag skriva saker. för det är så himla roligt när det går. när jag hittar känslan och när det flyter. när orden bara ramlar över mig och jag vet precis allting. men det är så svårt. mest blir det bara små rader, lite här och var.
i ett block, på mobilen, i ett dokument, på ett forum, i ett bloggutkast, på dropbox, i min dagbok.

ibland så stöter man på de där små raderna av ord. och då vet jag precis hur det kändes, just då, när jag skrev dem. det är ändå ganska fint.

i våras, när allt bara hopade sig för mig och jag kunde bara inte se en utväg, då skrev jag det här, och det hittade jag idag:


"jag gråter för att det är en sån jävla pärs. För att varenda litet steg, sucken hos en liten myra, varje ynka barr i en ståtlig gran, den lilla tåren som faller ned i havet, är ett stort steg. Som ett stort berg, som att överleva en sjukdom, som att vinna ett världskrig eller som att vara en liten, liten myra och sucka." 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0