({'})

I fredags var det internationella kvinnodagen! Något som jag absolut ville uppmärksamma för mig själv.
Jag, Maria och Matilda åkte in till Göteborg. På världskulturmuseet anordnade nämligen ladyfest, impra och Amnesty ett event med pyssel, föreläsningar, filmer, fest och dans! Det var HELT FANTASTISKT. Stämningen var fruktansvärt taggad, alla kände sig starka, revolutionära, redo för förändring. Och det gick RÄTT IN för min del. Jag hoppade omkring som en överexalterad ekorre och bara tog in allas kunskaper och så vidare.

 

var på en föreläsning av fitt for fight som var himla intressant. de pratade om fittan, helt enkelt. och det var så fräckt att känna hur hela publiken var med. att alla kände samma sak; kände sig starka och modiga.

Fitt for fight visade bland annat den där bilden, 5 tips för att undvika en våldtäkt. genialiskt.

 

Det bästa av allt har jag sparat till sist: på bottenvåningen erbjöds roller derby. Vilket är en tjejsport som helt enkelt innebär att åka runt runt på roller blades och tackla varandra.

om jag flyttar till gbg finns det en STOR CHANS att jag börjar. synd att man måste köpa utrustning bara.

  

å shit här är jag så hypead. det är helt stört.

 

  

på världskulturmuseet fanns även en utställning som man kunde smita in till om man ville. superfin. A day in the world hette den och byggde helt enkelt på att fotografer runt om i världen hade tagit varsitt kort, på samma dag. A day in the world!

 
ni ser ju vilken fredag jag har haft! det var otroligt roligt.
igår gick jag omkring i göteborg och letade efter min doft (utan vidare resultat). sedan åkte jag hem till tjörn och lagade köttfärssås. som blev bra! så stolt över mig själv :')
 
idag är det en lista som bockas av med lite allt möjligt på. next up: flöjt!
 
tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0