Dover

Min mamma ringde mig när jag satt på flygplatsen igår och väntade på att få kliva på. 
- Nu känner du dig väl stor, Cecilia? Mogen och vuxen och ansvarsfull. 
- Tvärtom, sade jag. Helt tvärtom. Runt mig satt alla dessa människor och alla såg ut att ha hemskt mycket koll på läget. Själv hade jag ingen alls. Kände mig kanske mindre än någonsin, faktiskt. Men iväg for jag! Och nu har jag sovit en natt i mitt nya hem i centrala London. Är extremt fascinerad av att bo i storstad, till mina kollegors förtjusning. Har blivit lite en grej här, hur ovan jag är vid allt, hur jag wow!ar och häpnar hela tiden. Ganska roligt.
Fortfarande känner jag mig hemskt liten. Men jag tillåter mig det. 

I morse åkte hela personalen iväg med tåget. Mot Dover! Här ska vi spendera en natt, på en tjusigt hotell. För tillfället ligger jag på mitt rum i min enorma säng och kollar på tv. Har liksom aldrig sovit i nåt fint hotell förut så ni förstår min känsla. Var tvungen att slänga mig i sängen och känna mig som någon från en film. 
Dover är superfint. Ska visa er!
Kolla havet. Och alla superengelska hus. De är överallt. 


Hej hej här är jag. Kolla mitt hår :)

Tog en promenad ut på piren och genom trånga gränder. Såg en kille fånga en liten haj. Snart ska vi äta på restaurangen här och ikväll tror jag att jag ska ta ett bad i mitt badkar.

Kommentarer
Postat av: Simon

Wow!

2014-01-06 @ 23:40:11
Postat av: Lovisa

Älskar att se dig på plats! gud vad spännande allt låter :)

2014-01-07 @ 10:57:57
URL: http://www.livetsomlovisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0