Film numero deux

äntligen, stunden ni alla väntat på! Nu kommer presentationen av min andra (av fyra) favoritfilmer! Det går inte att printscreena från VLC och jag har inget annat program som det verkar fungera på, så tyvärr har det tagit tid. Lyckades med en av mina filmer, men väldigt suddigt. Vilket är synd! För jag hade gärna velat visa er det här så bra som möjligt.
Här skulle jag kunna sitta i timmar och printscreena. Jag hittar nya motiv HELA TIDEN. Den här filmen är så klockren. Det går inte att beskriva känslan! Ja, here we go...

KALLE BLOMKVIST OCH RASMUS

Det är helt fantastiskt! Färgerna är klockrena, den härliga 60-tals känslan. En underbart fin story, lagom bra skådespelare, passar alla åldrar. Jaa, jag RYSER!




- Vad skulle du där nere att göra?
- Leta fågelägg!


- Hej Björk!
- Hej ungar! är ni ute och... springer så här sent?
- Ja, det är krig!
- Jaha, nu igen? Och... stormumriken är förstås inblandad?
- Ja, just det. Hejdå!


- Jag tycker om dina bullar.
- Du ska få fler om vi träffas igen!
- Det gör ni nog!


För er information är skådespelaren till Ramsus (William Svedberg) NITTIOTREA! Hipp hipp HURRA! Passa på flickor. Undra vad han går för linje.
Han var med i julkalendern Julens Hjältar också. Han spelade barnet i familjen. Och så är han med i Små mirakel och stora.
EDIT: Han var visst 92:a. Men ändå :)



- Du är helt otrolig!
- Rena rutinarbetet.



- Kan jag också få bli en vit ros?
- Kanske; om du lovar att inte berätta om att jag och Anders har vart här.
- Jag ska inte säga nåt.
- Inte till Nicke eller nån av de andra kidnapparna!
- Fast Nicke är snäll!
- Lova nu, annars blir du aldrig en vit ros!
- Jag lovar.


- Jag är trött på det där kidnapparsnacket!
- Och jag är trött på att vara kidnappad, såre jämnar ut sig!


- Nicke, Vad är det för skrän?
- Ja, det är den där flickungen som smet in i bilen.
- Nicke! Jag vet vem det är. Se till att få tyst på henne!


- Jag kan väl få säga om det är fågel eller fisk eller mitt emellan?
- Nej, Rasmus!
- Jag har inte sagt nåt. Fast fågel är det i alla fall inte. Och inte fisk.


- Stackars föräldrar. De mådde jobba livet ur sig för å hålla dig me käk.


- Jag erbjuder eeeeen miljon, för ritningarna.


Jaa. Det är helt otroligt, jag är kär.
dunk dunk, dunk dunk, dunk dunk.

Kommentarer
Postat av: juliawallin

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! :DDDDD

ögonbrynsbilden, jag älskar den!

2009-12-19 @ 13:51:15
Postat av: juliawallin again

jag må då säga att detta gjorde du bra!

2009-12-19 @ 13:52:36
Postat av: cecilia

ååh. det går inte att göra något så fantastiskt till något annat än bra =)

2009-12-20 @ 13:40:16
Postat av: llllllina

ÅÅÅÅÅÅÅH, ÄLSKA KALLE BLOMKVIST OCH RASMUS!!!! (L)(L)(L)(L)(L)(L)

2009-12-21 @ 22:04:06
URL: http://linajonaasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0