some kind of wonderful

hej!

Ser ni att det snöar på min blogg? Jag kände att varför inte liksom, bloggen ska väl också ha lite julmys.
Också har jag krejjat ny header. Jag har massa olika, men nu kände jag för den här. Var redo på ett byte i morn eller nåt. Man vet aldrig vad jag känner för då.

NU! Ska jag visa er en film.
Eftersom jag fortfarande är en romanisk-komedi t-ö-n-t så har jag luskat fram ytterligare en!
En klassiker från 1987, kanske har ni hört talas om den?

Some kind of wonderful heter den. Det är svårt att visa bra filmer utan att det blir åtta tusen mil långt, men ni får stå ut. Det är bra krejjor.


Det här är Watts. Hon är den där tuffa tjejen som spelar trummor och alla tror att hon är lesbisk.


Detta är Keith Nelson. Man kan nog säga att han har huvudrollen i filmen. Han har typ sju tusen fräknar. Watts och han är bästa kompisar.



Detta är Amanda Jones. Keith är kär i henne. Hon är populärast på skolan.

- Hey guys! Did you come by to see my brother?
- Oh my god. Eh, what? No, I mean, we just dropped him home.
- And he told you we live here? Eheh! He is so modest, it kills me! I suppose he didn't mention anything about our ancestral estate in Scotland or our apartment in Paris? So modest!


Detta är hennes onda pojkvän Hardy. HANNA LINDER; KÄNNER DU IGEN HONOM!? Man kan inte riktigt behålla allvaret när man tagit reda på att detta är KEITH i ONE TREE HILL som ung!!! SKITROLIGT.


Här är grejen. Watts är kär i Keith, men han vet inte om det.
Tadaa, that's the story. Basically.


- Ho-how do you work on it?
- Pretend I'm a girl, okay?
- ...
- I mean!.. pretend I'm her. Amanda Jones.
I know it's a big stretch but try it.


- If you wanted to, you could be a girl like that!
- Ray, this is 1987. Did you know that a girl can be whatever she wants to be?
- I know, my mum's a plumber.
- That explains a lot about you, Ray.
- And I have an enormous amount of respect for her.
- Just sit here and act like you like me.
- Okay. That'll be absolutely no problem.


Ray: so you gotta wait here in an hour?
Watts: If I want to.
Ray: Do you know how much damage we could do to each other in an hour?
Watts: It's kind of a revolting thought, actually.
Ray: Really!? What does revolting mean?
Watts: Oh my god. Get your hands off me man.




- You're blushing!
- Yeah, right, the day I blush.


Den är bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0