allt som jag inte hunnit skriva om förut

Nu har det gått jättelänge sedan jag bloggade sist, och självklart har ni missat något.
Förra helgen var jag och min familj i Stockholm och firade min mammas moster Stina. Hon fyllde 70 år för en vecka sedan i morn. Hon var glad i hågen, vi var i en liten lokal nära hennes lägenhet som hon just har köpt och är mycket nöjd med. Det var roligt att träffa alla mina sysslingar som jag knappt träffat förut. Har aldrig riktigt varit på ett sådant kalas med massa barn förut. Sist jag var det så var jag själv ett av barnen, liksom. Det var väldigt..... hög. volym. Och energi. och så.


Vi spelade ett tråkigt spel. Jag skulle hämta en kortlek och fick syn på en. trodde jag. när vi kom tillbaka visade det sig vara något annat tråkigt.


Här har vi Stina och Filip.


Emil, den yngsta av alla barnen. Väldigt söt men också väldigt förkyld och en... morsgris.
Jag och Edvin spelade och sjöng.

Veckan innan det, så hade jag klasskalas. Det var fruktansvärt lyckat. hade jag aldrig trott att det skulle bli det. verkligen jättelyckat. Det är väl för att jag går estet kanske. Alla var underbart utklädda och spelade jättebra.
Innan så stod jag och bakade kladdkaka:


Och då var jag så nervös och glad och lyssnade på bra musk på radion så jag dansade lite också:


Det var roligt.

Så. Nu har jag klarat av två helger. En kvar, och det är den senaste.
Nu i fredags kom Isabelle hem till mig.

Det var extremt trevligt, men jag var så himla trött efter en hård skolvecka så det blev mest... chill.

När Isabelle kom så satt jag och kollade i en ritlåda mamma har gjort i ordning. Där finns massa gamla ritningar frår när vi var små. Här är ett häfte med små argt klippta lappar med argt skriven text som jag har skrivit till Edvin när vi var små. Fruktansvärt sött.
Jag ska låsa in dig i kylskåpet. Vilket hot! Och sedan, för att förvärra saken;


Kylskåpen är fula.

Jag hittade en plan jag skrev, säkert i nollan, till vår favorit rast-lek; pussleken.



Och en skylt jag antagligen hållt upp för min mor eller far en mulen kväll när jag var liten.


I går hade vi earth hour kväll hos Mikael. Vi lyssnade på musik och spelade Med andra ord. och det var nog ungefär det enda vettiga vi gjorde.

hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0