gårdagen

HUR kan jag missa att skriva ett aprilskämt på bloggen?! Det hade varit typ det roligaste av allt roligt som finns! JAG TÄNKTE INTE PÅ DET!
Påminn mig nästa år.

Suck. Jag får väl hålla mig till sanningen idag antar jag.

Jag tänkte berätta lite om min gårdag!
Igår kom en helikopter farande och landade på vår åker. Den innehöll tre tusen miljoner som våran familj fick som belöning eftersom de kunde nödlanda på vår mark. I helikoptern satt barrack obama och de hade varit nära att dö så de kom in och åt lite våfflor hos oss och vi snackade politik. Han sade att jag var den klokaste någonsin och utsåg mig till vice president på stubben.
Men jag tackade nej.
Jag sa att det är för svårt för mig att skiljas från härlunda (jag berättade hur den folkkäre per oscarsson bott här i trakten). han förstod och sade att det var en förlust för hela den amerikanska befolkningen. jag sade att jag ska fixa till i sverige i stället. Som en upplyst despot kanske. då sade han att han skulle tipsa socialdemokraterna om mig och döda håkan juholt om jag ville. men jag sa: nä, det är chill. jag klarar det utan onödigt våld.
det tvivlar jag inte på, sa han då.
sedan köpte han höryda, gården bredvid oss, av sverigedemokraterna och sverigedemokraterna fick flytta långt, långt härifrån. det ryktas att de är miljöpartister nu.

Annars var min dag helt normal.
Jag har så fullt upp i skolan nu, vi bara spelar och spelar hela dagarna inför projektet v. 15 SOM ALLA SOM LÄSER DENHÄR BLOGGEN MÅSTE GÅ PÅ! (den 12, 13 och 15 april harvi föreställningar för allmänheten. i skövde.) så jag har inte hunnit skriva något blogginlägg.
har haft en liten torka.
igår tittade jag på den här filmen. den var himla fin, men det allra finaste var nog kläderna och miljön.


jag och mamma har suttit i verandan en lång stund nu och funderat på olika desserter tills ikväll. det lutar åt den här smarriga fondanten, men egentligen skulle jag vilja göra den här läskande jordgubbsparfaiten istället. Receptet var så konstigt på den bara. Kanke gör vi den här, hallonparfaiten, som verkar lättare!

det kommer bli asem, som min fina vän isa brukar säga.

ps. hur skriver man parfait i bestämd form? parfain? Parfaiten?

Kommentarer
Postat av: Simon

Det sista: parfaiten, men det uttalas som det första ("parfÄn"), förstås.

2011-04-02 @ 16:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0