härlunda ekenäs

Nu har jag alltså som sagt kommit hem. Och när man har vart borta i fyra veckor, då märker man plötsligt massa saker man inte sett innan. Det är härligt. Men framför allt är det härligt att bara befinna sig på Ekenäs igen.


Mamma och pappa ser ungefär likadana ut, lite brunare bara.



Överallt är det blommor! Och så grönt. När jag drog var det mycket ljusare grönt, nu är det nån mörk, klar färg som lagt sig över hela gården. Jag gillar't.



När jag vaknade på morgonen och drog upp persiennerna fick jag se fem stora kycklingburar utanför fönstret. Bara sådär!


Arton kycklingar sammalagt tror jag det var.



En del var sig väldigt likt.


Lite mer frukt och bär än när jag drog.


Och så mitt fina hus. Lägg nu märke till den gråa bågen som m&p har fixat när jag vart borta.

Åh ja, jag är stolt över mitt hem.
I eftermiddag kommer Juddan och Hanna (hoppas jag) och nu är det järnet med planering alltså. På måndag drar vi ut i Europa på tågluff!

Kommentarer
Postat av: Simon

Jag tror jag delar din känsla, big time! |-) mmmm

2011-07-20 @ 18:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0