DAG TRE PÅ TJÖRN

Hola amigos.
Trivs ändå himla bra här. Om 17 minuter är det badminton ute i det gröna, och just nu sitte jag på  mitt rum och tuggar på en polkastång.
 
Jag har liksom varje dag ett litet småproblem, i måndags var det jobbigt att vara social, igår tyckte jag mitt rum var för litet, och idag är jag nervös över att alla andra är sådana. sjuka. musiknördar. typ spelar och övar hela tiden och kan allt.
 
Det kommer nog ta en stund innan jag har hittat min plats här, men varje dag är jag ju ett litet steg närmare. (Och missförstå mig inte, jag trivs verkligen sjukt bra här)
 
nej nu börjar det bli mörkt, och dags för badminton. I morgon ska jag försöka ta lite bilder, så ni får se hur FETT jag bor här. 
 
 
tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Simon

Ett vanligt fenomen på bibelskolor är att de som börjar där ofta är _väldigt_ fromma. Det märks verkligen att de är duktiga bibelläsare, deltar i allt andaktsliv, har ambitiösa bönerutiner, väldigt gärna diskuterar teologi och så vidare.
Det gör att många kan ha lite svårt att hantera att alla andra är så fromma.
Åtminstone i början. Vissa av dessa tendenser minskar, eller får mer jordnära proportioner, eller behöver inte visas upp lika tydligt, allt eftersom året går.
Jag tänkte på detta som en parallell till att du skrev "…nervös över att alla andra är sådana. sjuka. musiknördar. typ spelar och övar hela tiden och kan allt."
Frid!

2012-08-30 @ 14:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0