vinterpicknick

I morse när jag steg upp (ellerja, morgon och morgon. det kan ju diskuteras.) var det så himla härligt väder ute. Det här får inte gå obemärkt förbi mig! tänkte jag för mig själv. Och eftersom så många av mina vänner åker till fjällen nu så blir jag också sugen på röda rinnande nosar, raggsockor, termobyxor, böcker och gnisslande snö och därför bestämde jag mig för en fjäll-semester i mini-format. Ellerja, ytte-pytte-format.
Äta frukost ute i solen, med doften av kall luft och snö (ja, det finns en sådan!) och chokladmjölk i termos.



Ute-frukost! Med chokladmjölk, ett delat päron, en macka och lite torkade äpplen.
Alltihop packades ned i min julklapp, den nya fjällräven-ryggsäcken (min gamla är tyvärr helt utsliten). Jag kände mig som en riktig liten fjällräv, om jag ska vara ärlig. Åh så härligt det var att klä sig i tjocka tjocka ylle-kläder och dra på sig ryggsäcken. Gå ut i skogen och kisa på grund av den starka solen.
Jag hamnade vid grillstugan. Av någon anledning blir det alltid så. Det är liksom bara bäst där.




Sedan satt jag för mig själv, luktade, lyssnade och funderade. Tryckte ned min kåsa i marken så att chokladmjölken skulle kallna. Buffade upp massa snö ända upp till kanten (som ni ser). När jag väl fotat klart hade chokladmjölken nästan kallnat. Tur att jag hade mer i termosen!


Det är Axelina som lärt mig att säga chokladmjölk istället för varm choklad. Chokladmjölk låter liksom ännu vackrare. Och den doften är verkligen fjällen för mig. Jag försökte fixa till en bild då man verkligen såg hur det rykte sådär mysigt från kåsan, men jag hade inte tålamod nog att orka ställa in de inställningarna och hålla på att krångla, så jag struntade i det och drack upp chokladen istället.
Sedan blev hela magen helt gosig av all choklad och jag mumsade i mig min smörgås i ett nafs och vandrade hemåt.

På hemvägen lyssnade jag lite på musik också. Har ni hört Lalehs nya album? Det är väldigt bra! Det lilla jag hört. Klara favoriten (hittills) är Elephant. Lyssna!

Nu ska jag hitta på något annat! Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0