julvecka

BANG BOOM CRASH sade det och så var det jul överallt! Jag blir ju helt glad. Överallt.
  
I förrgår till exempel drack jag 1,5 liter julmust. På en kväll. Helt stört!!? Ingen här verkar vilja hålla med mig, men jag tycker de är absurt *fick nöja mig med en halv 33cl som barn*. Kissade inte heller en enda gång (men var superkissnödig när jag hade druckit färdigt). 
 
I går var det julpysseldag här! varje klass fick baka ett pepparkakshus (som vi tävlade med) och julgodis, man fick göra dörrkransar, julkort och det var allmänt superduperMEGAmysigt. Vi gjorde "gröna bussen", vilket alltså är skolans buss som används ibland till lite allt möjligt. Himla fin. Lite sne och så men det ska gröna bussar vara tycker jag. I alla fall den.
Sedan avslutades hela kvällen med att snön faller. Hur vackert är inte det?! Stora vita flingor som dalade ner. ååååå.

Vi lyssnar på julmusik mest hela tiden och det luktar pepparkaka i hela mitt och marias rum för vi snodde lite deg och bakade tre hjärtan (med glasyr på) till vårt fönster. 
 
Och idag har det snöat hela dagen och blivit lite vitt på marken och luften är kall men klar och skön att andas. Det är superfint! Så mycket bättre än det fuktiga, leriga, mörka och dimmiga vädret vi har haft de senaste veckorna. Hu. Och jag har bara sprungit överallt, hela dan. Sprungit för jag glömde att ta på mig jackan innan jag gick ut så om jag inte springer blir det så himla kallt. Kutat som en galning över skolområdet och ibland hakar några på och ibland tävlar vi. Det var också himla fint! Kallar mig själv rosa faran, för niser jag har färgat håret superrosa också. Det känns fortfarande konstigt när jag får syn på mig själv i spegeln. 
 
Ja, här är så mysigt att jag spricker, i alla fall. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: julia

WOW! det ser asball ut med håret! :D coolt!

2012-11-30 @ 17:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0