höstfilmer

okej, nu när det har gått ett halvår är det dags för en ny säsong, och så även på filmfronten!
 
här kommer mina längtar-allramest-till filmer
 
absoluta topp-placeringen får den här äventyrsfilmen, The secret life of Walter Mitty. Tycker så mycket om Ben Stiller och Kristen Wiig. Tycker så mycket om stora äventyr i klara färger och drömmare. Vilken höjdare.
 
fransk-amerikanska filmen L'extravagant voyage du jeune et prodigieux T.S Spivet är väl också den en äventyrfilm av stora mått, med en viss öppenhet för yngre målgrupper, om ni frågar mig. Franska filmer är jag så himla svag för, det finns alltid en annan stämning i dem på något vis? som jag älskar. Känns lite mer verklighetstroget, lite mer jordnära men ändå vackert. Jag ser fram emot att se den.
 
De flesta av er har väl räknat ut hur svag jag är för rom-coms, och jag kan naturligtvis inte låta bli en sådan. About Time har premiär himla snart vilket känns skönt för jag har haft koll på den sedan i våras. Eftersom skaparen även gjort succéer som Notting Hill och Love Actually så hoppas jag på nåt liknande. älskar london-romantiken i de filmerna också, får mig alltid att längta till januari, bara av att tänka på dem. Eller bara av att höra God Only Knows eller Ain't no sunshine eller någon av de andra låtarna som är med i filmerna. iiiih.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0