ung i london

ikväll var det premiär för Ung i London här. en himla massa härliga svenskar varje onsdag kväll, som fikar och pratar tillsammans. Fick träffa jättetrevliga människor, verkligen.
efter det promenerade vi längs baker street tills vi kom till en trevlig pub och där satt vi sedan tills det stängde, för en halvtimme sedan.

nu sitter jag på rummet och äter ost med marmelad. råkade nämligen köpa en nå så djävulskt god ost på waitrose, helt accidental, så den är nästan för fin för att ha på mackan. har dessutom inte ätit nåt på hela dan, utom en liten fruktsallad och en wrap, så den här lilla ostbiten rundar av kvällen MICKET FINT.

för övrigt är min västgötska nästan helt bortblåst?? :( mixar stockholmska, örebromål, norrländska och dalmål om vartannat, beroende på vem jag pratar med. det är hopplöst, det där. men om jag känner mig själv rätt så kommer jag snart glida tillbaka till min gamla vanliga dialekt snart.

 

 

Kommentarer
Postat av: Simon

För din språkliga hälsa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0