stolthet

Ibland kan man bli så löjligt stolt över små, små saker i livet. Som när mina klasskompisar spelar på en konsert någonstans, eller som när jag sitter och värmer mig runt en brasa jag själv har tänt. När jag lämnar in en läxa som jag har arbetat med eller när jag kommer till en flöjtlektion och faktiskt har orkat öva. När jag får skryta över mitt immunförsvar eller när jag går hem från skolan en fin vårdag och mitt hem är så himla himla vackert.
Små stoltheter i livet, som får mig att sträcka på mig, trots att det inte är så speciellt. Och jag tror inte jag är ensam. Tänk efter, vad gör dig stolt som andra kanske bara avfärdar med en axelryckning?

Niotillfem publicerade min text som jag skrev i hennes kommentarsfält när hon bad folk att skriva om helgen. Här kan ni läsa det.

Små, små saker.
Men tänk vad glad man kan bli.



Kommentarer
Postat av: MammaLivet på Landet

Genom att tänka som du blir man en lycklig person tror jag! kram

2012-04-27 @ 12:14:39
URL: http://mammalivetpalandet.blogspot.se/
Postat av: judit

hahahha, det MÅSTE vara katrin Plommen, och purjo Lök!?!? eller?

och det här inlägget gjorde mig så varm i hjärtat.

Saknar diiiiiig <3<33

2012-04-28 @ 19:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0